Menü

Ügyfélszolgálat

+36 (70) 314 9095

 

Deboti Blog

Tegnap greenwhichi idő szerint 19.00 órakor Alex Thomson lehetséges hajó szerkezeti problémákról számolt be csapatának. A csapat tájékoztatta a verseny rendezőjét a lehetséges problémáról. Közben Alex sebességét csökkentette, elsőszámú feladattá vált a hajó épségének megőrzése, az emberi élet megóvása. Eddigi riválisai, már messze járnak tőle.

1. Thomas RUYANT/LinkedOut

2. Charlie DALIN/APIVIA 71 km

3. Alex THOMSON/HUGO BOSS 135 km

4. Jean LE CAM/Yes We Cam! 504 km

5. Kevin ESCOFFIER/PRB 584 km

6. Boris HERRMANN/SEAEXPLORER - YACHT CLUB DE MONACO 657 km

Nők sorrendje:

1. Isabelle JOSCHKE/MACSF (abszolút 15. 1684 km)

2. Clarisse CREMER/BANQUE POPULAIRE X ((abszolút 16. 1854 km)

3. Pip HARE/MEDALLIA  (abszolút 22. 3245 km)

4. Alexia BARRIERTSE /4MYPLANET (abszolút 25. 3809 km)

5. Miranda MERRON/CAMPAGNE DE FRANCE (abszolút 26. 3840 km)

Jérémie BEYOU/CHARAL hátránya 5844 km az elsőtől és 1400 km a közvetlen előtte lévő a versenyben 31. Kojiro SHIRAISHI/DMG MORI Global One-tól. 

A verseny egyik fordulópontja előtt vagyunk. Nem kisebb jelentősége van az előttünk lévő pár napnak, mint ki éri el a Déli-óceánt először. A gyors hajók, a nagy sebesség következtében észak-dél irányban is ruhannak át a szélességi körökön, így a versenyzőknek rendkívül hamar kell aklimatizálódniuk a gyorsan változó hőmérsékletekhez. Őszben indultak, majd dél felé haladva elérték pár napja az egyenlítőt, ahol rekkenő melegben vitorláztak. 2 napja már, hogy 40 km/h körüli sebességgel vágtatnak dél felé. Ez alatt a két nap alatt ezek a hajók akár 1000 km megtételére is képesek.  Egy szélességi fok 111 kilométernek felel meg, azaz két nap alatt 9 szélességi fok is átléphető. Elméleti síkon az egyenlítőtől a mérsékelt égövbe 4 napon belül, a mérsékelt égövből a hideg övezetbe 10 napon belül elérhet egy modern versenyhajó. A meleg szobából ezek a számok akkor nyernek értelmet, ha felfűtjük 30 fokra vagy a fölé lakásunkat és így töltünk el pár napot, majd 14 nap múlva lakáson kívül költözünk egy fűtetlen sátorba, hogy megtapasztaljuk a 0 fok alatti hőmérsékletet. Persze ez csak a hőkülönbség része a versenynek, ehhez szükséges még az alvatlanságot és a mellé párosuló tervezési folyamatokat és fizikai folyamatokat is hozzá szimulálni.