Utazásunk során első alkalommal fordult elő, hogy senkitől nem hangzott el ”a mikor érünk már oda” mondat…….pedig a végállomásig az út három napon át tartott nagyobb kitérőkkel, visszafelé pedig az utunk 21 órán át tartott, amibe mindössze három rövid megállás fért bele. Így hát imába foglaltam a V osztály tervezőinek, kivitelezőinek a nevét és nem maradt más hátra, minthogy Borival mi is végletekig élvezzük az utat. Sőt lássanak csodát, a gerincsérvek sem panaszkodtak a jobb első ülésben, így imámat képzeletbeli arany keretbe is foglaltam.
A nyaralás vége egyet jelentett az Európa Bajnokság kezdetével. A verseny felméréssel, előfutammal, 8 verseny futammal 8 napig tartott. A helyszín versenyzési szempontból teljesen ismeretlen volt számunkra mind szél, mind áramlás tekintetében. Előzetesen annyi volt tudható, hogy egy körkörös erős áramlással kell számolni a versenypálya helyszínén.
{os-gal-1}
Maguk a futamok változatos körülmények között kerültek megrendezésre. Volt egészen gyenge szélben befutatott (0,5-1 csomó) és volt kifejezetten erős szélben levitorlázott futamunk is (25 csomó). Az első napon gyenge, a további napokon harcos szelek voltak jellemzőek. A pálya erősen tagolt volt a szélváltókat illetően.
Barnabással ez volt idén az 5. alkalom, hogy kalóz hajóban versenyen indultunk. Ez azt is jelentette egyben, hogy Barnabás verseny karrierje, ami idén júniusban kezdődött, Törökországban mindössze 12 levitorlázott napnál tartott. Ő, azaz Barna Deboti „nevelés”, így különösen büszke vagyok, büszkék vagyunk mindenre ami török honban történt. Aki versenyzik, versenyzett valaha, az most kapjon nyugodtan a fejéhez. Igen, 12 nap verseny tapasztalattal vágtunk bele legénység oldaláról az osztály legrangosabb nemzetközi eseményének. Erről bővebben egy porthole cikkben olvashattok majd.
Rajtjaink kifejezetten jól sikerültek, a többszörös európa bajnok Bredtéket legalább kétszer futtattuk le felülről, és egyszer felszúrtuk alulról. A mezőny sebességünk is jó volt, néha cirkáló szakaszban úgy tűnt, a mezőnynél élesebbek és gyorsabbak is vagyunk 15 csomó feletti szelekben. Konzervatívan vitorláztunk, nagy kockázatot egyszer sem vállaltunk. A futamok szakaszainak többségében 8-15 hely között vitorláztunk a 45 fős mezőnyben. Legjobb helyezésünk egy 5. volt. Legjobb magyarként 18. helyen végeztünk.
Két év múlva Svájc ad otthont a következő EB-nek, oda komoly célkitűzésekkel utazunk, de addig még jelentkezünk.