DEBOTI

VITORLÁSISKOLA

+36 (70) 314 9095

 

Dr. Tóth György

TriDent  Budapest Esztétikai és Családi Fogászat,Implantológiai Központ

https://trident.hu/

dr.jpg

Akatamarán projektünk indulásakor csatlakozott a DebotiRacing támogatóihoz. A TriDent egy budapesti esztétikai és családi fogászat és implantológiai központ, melynek vezetője maga is vitorlázó. A TriDent fogorvosi magánrendelő 1995-ben kezdte el a tevékenységét, ahol magasan képzett specialisták Dr. Tóth György vezetésével dolgoznak azon, hogy visszanyerjék rágóképességüket és mosolyukat. Számos híresség megfordult a klinikán.

Dr. Tóth György amikor nem dolgozik, sokat sportol. Versenyszerűen pingpongozik, illetve a versenyvitorlázás szerelmese.

A következőkben vitorlázásról, és a TriDent támogatási céljairól beszélgettünk.

  • Miskolcon nőttél fel, egy Miskolc melleti kis tavon (Mályiban) kezdtél el vitorlázni optimistben, jelenleg főleg kalózban versenyzel. Ebbe a keretbe sok minden belefért, mire emlékszel vissza a legszívesebben?
  • A Mályi emlékek meghatározóak a mai napig, sok barátság alakult ki a tavon, ezek mindmáig megmaradtak. A Tisza-tó megnyitó versenyének megnyerése után a VVSI-ben folytattam a vitorlázást, akkoriban a sportág kiemelkedő sportolói javarészt itt vitorláztak, nagy élmény volt velük versenyezni. Vitorláztam Molyban, OKdinghy-ben és Finn osztályban is. Szinte valamennyi hajóosztályban az 1-10-be tudtam a bajnokságokon kerülni, ezek mind kellemes élmények számomra. Később a kishajózás egy időre abbamaradt, de maradtam a sportnál csak nagyobb hajókkal. Versenyeztem a Fortunával, ez egy 50-es kreuzer, Sudár Regattával, a Gittával, ami egy 22-es cirkáló, a Regoplasttal (Pauger Karbon 30-as), ezzel volt egy 2022-es Tramontana Kupa győzelem is taktikusként, de versenyeztem a Red Chili FarEast 23-as fedélzetén is.

Kalóz_-_HUN_74.jpg

  • Két éve tértél vissza a kishajós vitorlázáshoz akkor vásároltál egy Hein kalózt, ami hosszú felújítási folyamaton esett át, mostanra egy szép és gyors hajó lett belőle.
  • Igen ez pont így van, a kalóz a 74-es vitorlaszámot viseli, pont úgy ahogy ezt az optomistem is viselte pár évtizeddel ezelőtt. Büszke vagyok, hogy hosszú kishajós kihagyás után idén már kalóz ranglistaversenyen is dobogóra tudtam állni és a kalóz éves osztályszövetség kormányosi ranglistáján 2. helyezést értem el Dr. Daragó Ferenc barátommal. Ez egy nagyon erős osztály, jövőre is itt folytatom a vitorlázást.

Általánosságban azt gondolom, hogy a kishajózás az alapja bármilyen vitorlás versenyzésnek és ez sokat segít abban, hogy technikailag és taktikailag felkészült legyen az ember bármilyen hajóosztályban.

  • Sok évet nagyhajóztál is. Több Kékszalagon is indultál. A Kékszalag verseny mára eseménnyé fejlődött, milliós elérésű. Ez a vitorlázók Tour de France-a, értem ezalatt, hogy az érdeklődés a Kékszalaggal kapcsolatosan szinte folyamatos. Ez az esemény gyakorlatilag februárban a BoatShow-val veszi kezdetét, majd folytatódik számos verseny és edzés megjelenésen keresztül és jóval a Kékszalag verseny után is folyamatosan bukkannak fel hírek a Kékszalaghoz kötődően. A felfokozott érdeklődés a Szalag iránt jelentős részben a csúcs katamaránokhoz köthető. Hogy látod a Kékszalag jelenét, jövőjét és benne a Katamaránokat?
  • Az a fejlődési ív amit a Kékszalag az elmúlt időszakban láttatott, azt jelenti számomra, hogy a gyors hajóknak igenis van jövője a Balatonon, nemcsak látványos voltuk miatt, hanem a fizikai nehézsége, a sportteljesítmény miatt is. Egy ilyen hajót megvitorlázni fizikálisan extrém nehéz, sokszorosan nehezebb, mint egy klasszikus tőkesúlyos hajót. Ezek a gyors katamaránok bevonzzák Magyarországon azokat az üzleti köröket, akiknek presztízs ezeken a kiugró méretű hajókon való megjelenés. Pozitívum az is, hogy a Kékszalag mozgatja meg legszélesebb körben a vitorlázókat, a hétvégi hobby vitorlázóktól a legprofibb olimpikonokig együtt versenyzik itt mindenki, ezáltal erős a közösségformáló ereje ennek a versenynek.
  • A Deboti Racing csapat tagjait személyesen is ismered. Van, akivel együtt is hajózol, van akikkel ellenfélként küzdesz a kishajós mezőnyben. Miben látod a csapat erősségét?
  • A DebotiRacing erőssége az, hogy különböző körökből kikerült versenyzők alkotják a csapatot, mégis ugyanazzal az elszántsággal tudnak együttműködni, kreativitásukkal mind hozzájárulnak a jövőbeni sikerekhez. Ez egy Borsodból induló kezdeményezés és ezen a szinten a DebotiRacing az első és egyetlen katamarán az ország keleti részéből.
  • Miért döntöttél úgy, hogy a TriDent-enkeresztül támogatod a DebotiRacing projektet?
  • A gyökereimen túl hasonlóság van a két, életemben fontos projekt között, mármint itt a TriDent-re és a DebotiRacingre gondolok. Közös a technikai innováció, a kreativitás, az egyediség és a csapatmunka. Meggyőződésem, hogy ezek együttese vezethet a sikerhez mind a fogászat, mind a vitorlázás terén.A TriDent-et az különbözteti meg a legtöbb fogorvosi rendelőtől, hogy mi egy komprehenzív klinika vagyunk, ami azt jelenti, hogy a fogászat szinte összes területét rendelőnkben magasan képzett specialisták képviselik, aki egymással együttműködve dolgoznak még a legkomplexebb esetek megoldásán is: esztétikai fogászat, implantológia, mikroszkópos gyökérkezelés,foghúzás nélküli fogszabályozás, parodontológia. Emellett high-end technikai felszereltséggel rendelkezünk:az ötszékes klinikánkon, a mindennapi munkánkat segíti a kiterjedt képalkotó diagnosztika: kisröntgen, panorámaröntgen és a 3D CT. Emellett a digitális munkafolyamat (3D szájszkenner)teszi digitálisan tervezhetővé az elkészült fogpótlásokat, és a nagyítás, amit a kezeléseknél alkalmazunk (fogászati nagyítók és a 3 mikroszkópunk) teszi kiemelkedően precízzé a munkánkat.
  • 2025-ben is a támogatók között leszel, vannak személyes elvárásaid a csapattól? Mire lehet képes 2025-ben a DebotiRacing?
  • Személyes elvárásom acsapattól, hogy ugyanazzal az eltökéltséggel és mostmár bejáratott hajóval végezzék el a felkészülési programot és ennek megfelelően vigyék, vigyük együtt végig a szezont. A vitorlás sportot szerető szponzorok segítségével tovább szeretnénk fejleszteni a technikai hátteret. A Kékszalagon mindenképpen az abszolút tízbe várom a DebotiRacing hajóját, de természetesen törekszünk még előkelőbb helyezésre.

Köszönjük a beszélgetést, köszönjük a TriDent támogatását!